برای شستن فرش در خانه باید از ترکیب شامپو فرش و آب استفاده نمایید. در ادامه به صورت مرحله به مرحله روش صحیح استفاده از شامپو فرش را با هم می بینیم.

شامپو فرش شوینده ای خنثی است که کاربرد آن پاک نمودن مواد چرب، گرد و غبار و کثیفی از روی پرزهای فرش می باشد و برای استفاده بر روی فرش های ماشینی و دستی مورد استفاده قرار می گیرد.

قبل از استفاده مقداری از محلول آب و شامپو فرش را در گوشه ای از فرش امتحان کنید تا مطمئن شوید محلول رنگ فرش را از بین می‌برد یا باعث تداخل رنگها نمی شود. قبل از استفاده از شامپو فرش سطح فرش مورد نظر را با جاروبرقی کاملاً تمیز نمایید. چون هرچه غبار کمتر باشد نتیجه بهتری حاصل می گردد. بر اساس نحوه استفاده بر روی لیبل شامپو فرش، مقدار مناسبی از آن را با آب ولرم حل کنید تا کف کند. به کمک اسفنج کف را بر روی قسمتهای مختلف فرش بکشید تا پرزهای فرش کاملاً پاک شود. فراموش نکنید که فقط از کف به وجود آمده استفاده کنید، چرا که مایع  محلول باعث چسبندگی پرز ها شده و ااز طرفی سطح فرش دیرتر خشک می‌شود. همچنین این کار باعث مرطوب شدن ریشه‌های فرش و تکرار چندباره آن باعث پوسیدگی فرش می گردد. ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا مواد چرک فرش را در خود حل کند و سپس با دستمال نمدار و ترجیحاً از جنس کتان سطح فرش را در خلاف جهت خواب پرز ها تمیز نمایید. دستمال نمدار را بعد از چند بار تمیز کردن عوض کنید. تا زمانی که فرش کاملاً خشک نشده، روی آن راه نروید چون در اینصورت ظاهر فرش لکه دار می شود پس از خشک شدن کامل یک بار دیگر و این بار حتماً به جهت خواب پرزهای فرش، آن را جارو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *